Auteur | Jacques Zeimet |
Uitgever | Drei Magier Spiele |
Aantal spelers | 2 tot 6 |
Spelduur | 15 minuten |
Jaar van uitgave | 2007 |
Prijs | 12.95€ |
Recensie door | Vandenbogaerde Fabrice |
Score | 4.0/10 |
Links | Drei Magier Spiele |
SPELMATERIAAL
Het kleine doosje bevat 55 lettergreepkaarten en een kaarthouder.
SPELBESPREKING
Inleiding
De Manitu is een indianenstam die een eigen taal ontwikkeld hebben. De spelers leren aan de hand van lettergreepkaarten deze taal spreken. Wie brabbelt het beste?
Voorbereiding
De startspeler (= het opperhoofd) schudt de kaarten en legt ze gedekt voor zich neer.
Spelverloop
Het opperhoofd draait één kaart open. De eerste speler leest deze kaart luidop. Daarna stopt het opperhoofd de kaart in zijn kaarthouder en draait hij een nieuwe kaart open. De volgende speler herhaalt de eerste lettergreep en vult aan met de nieuwe lettergreep. Dit gaat zo door tot een speler mist. Deze speler ligt dan uit de ronde. De speler die als laatste overblijft, krijgt één kaart uit de houder.
De winnaar
Nadat elke speler éénmaal opperhoofd is geweest, wint de speler die de meeste kaarten bezit.
SPELBEOORDELING
Schliloluhe haheschko kununopipi kakaromo … en dan nu in het Nederlands: Manitu kan op (kinder)feestjes misschien een schot in de roos zijn, maar op een spellenavond zie ik het geen potten breken. Een memory spelletje pûr sang, weinig origineel en dus niet geslaagd.
Augustus 2007