Auteur
|
Sylvie Barc |
Uitgever | Asmodee Editions |
Aantal spelers | 2 tot 4 |
Spelduur |
15 minuten
|
Jaar van uitgave | 2001 |
Prijs | 9.95€ |
Recensie door |
Vandenbogaerde Fabrice
|
Score | 3.0/10 |
Links | Sylvie Barc Asmodée editions |
SPELMATERIAAL
Het speldoosje bevat 56 kaarten en de spelregels in het Nederlands.
SPELBESPREKING
Inleiding
Verzamel het grootste volk.
Voorbereiding
Schud de kaarten en geef er vijf aan elke speler.
Spelverloop
Als je aan de beurt bent, moet je eerst een kaart trekken. Daarna leg je een kaart voor je op tafel. Zo schep je een eigen woudvolk. De tekst op de kaart moet je uitvoeren. Er zijn 7 verschillende rassen en elk ras komt 8 keer voor.
- Wouddwerg: trek twee kaarten van een andere speler.
- Goblin: wissel jouw handkaarten met die van een ander.
- Boomnimf: steel een uit het woudvolk van een andere speler en voeg deze aan jouw volk toe.
- Gnoom: trek twee extra kaarten.
- Kabouter: wissel jouw volk met dat van een andere speler.
- Elf: gebruik de kracht van één van jouw gespeelde kaarten nogmaals.
- Fee: annuleer de kracht van een gespeelde kaart.
De winnaar
Het spel eindigt nadat een speler zijn laatste kaart gelegd heeft. De andere spelers komen nog 1 keer aan de beurt. De speler met het grootste woudvolk wint.
SPELBEOORDELING
Fantasy verloopt chaotisch en onvoorspelbaar. Het is onmogelijk een plan uit te werken omdat je zowel je handkaarten als je woudkaarten kunt verliezen. Daardoor ben je totaal afhankelijk van de kaarten in je hand.
De spelregels zijn ook wat vaag. Als ik mijn laatste kaart speel om twee kaarten van een andere speler te trekken, stopt het spel dan? Als een speler mijn laatste kaart uit mijn hand trekt, stopt het spel dan? Een flauw kaartspel dat ik alleen speel als het mij gevraagd wordt en omdat ik er na 15 minuten vanaf ben. Eigenlijk kan je net zo goed om het vlugst 6 gooien met een dobbelsteen.
Januari 2010