Auteur | Jedrzej DoczKal | |
Uitgever | G3 | |
Aantal spelers | 2 tot 3 | |
Spelduur | 15 minuten | |
Jaar van uitgave | 2013 | |
Prijs | 8.95€ | |
Recensie door | Vandenbogaerde Fabrice | |
Score | 4.0/10 | |
Links | G3 | |
SPELVERLOOP
In Raverun krijgt elke speler 7 (of 6 bij 3 spelers) monsterkaarten. Die zijn gelabeld met een cijfer en een nummer. Gelijktijdig leggen de spelers 1 handkaart gedekt op tafel. Daarna worden de kaarten omgedraaid. De zwakste monsters verdwijnen op het kerkhof (aflegstapel) van de spelers, het winnend monster blijft in het slagveld liggen.
Monsters die op het kerkhof liggen, zijn niet uitgeteld. Zij genereren een extra actie voor hun eigenaar op voorwaarde dat ze een groene achtergrond hebben. Dit zijn acties zoals kaarten ruilen, verwijderen, verleggen,…
Indien een speler zijn laatste handkaart op tafel legt, worden op het eind van de ronde de extra vaardigheden van de monsters op het slagveld geactiveerd. Deze keer alleen als ze een rode achtergrond bezitten. De speler die daarna het sterkste monster vanboven in zijn kerkhof bezit, wint.
MIJN GEDACHT
Het idee achter Raverun is leuk. Geen punten tellen, geen meerderheden halen,…gewoon er voor zorgen dat je eindigt met een sterk monster in je kerkhof. De kaarten zijn mooi en groot. De spelduur is vrij kort en je kan het makkelijk aanleren.
Helaas zorgen de acties van de monsters er voor dat dit idee en het leuke ontwerp vergaan in een chaotisch veranderen en verleggen van kaarten. Er is weinig tot geen controle over het spelgebeuren. Hier zit meer in, maar ze hebben er het voorlopig niet ingestoken.
Januari 2013